FANDOM

Big Macintosh
Big Macintosh.jpg
Typ Jordponny
Kön Hane
Sysselsättning Bonde
Mer info
Ögon Savgrön
Man Orange
Päls Karmosin
Cutie mark
Big McIntosh Cutie Mark.png
Röst okänd

Big McIntosh är en manlig jordponny, äldre bror till Applejack och Apple Bloom, och en medlem av Apple-familjen. Han debuterar i det första avsnittet, där han går helt vanligt i Ponyville när Twilight Sparkle först kommer. Senare introducerar Applejack honom under Apple familjeåterförening, även om han inte har några talande roller fram till den fjärde avsnittet, Äppelpengssäsong. Han är mjuktalad och lakonisk, och svarar ofta med en enkel "yuuup" eller "nnope". Han kallas först med smeknamnet Big Mac i The Cutie Pox. Senare episoder refererar till honom med detta smeknamn oftare än med hans riktiga namn. Han är uppkallad efter äppelsorten, McIntosh.

Beskrivning Redigera

Big McIntosh har en ganska lugn och lättillgänglig upplevelse i motsats till sin syster, Applejack. Han är en ponny med få ord. Han brukar svara på frågor eller bekräfta saker med "eeyuuup" eller "nnope". Han är svår att agitera, även om han skäller ut Cutie Mark Crusaders för att publicera skadlig skvaller om Applejack och honom i Ponyville Confidential. Big Mac är snabb med att komma överens med Cheerilee's disciplinering av Crusaders i hjärtan och hovdagen, och blir irriterad på Applejack's ständiga frågor i avsnittet "Pinkie Apple Pie".Trots att han är fåordig har han en praktisk slags visdom; Till exempel, han råder Applejack att inte själv skörda alla äpplen i Äppelsäsongen.

Big Mac har en nära band med sina systrar och vårdar sina relationer med dem. I "The Last Roundup" blir han tårögd han upp när han får reda på att Applejack har bestämt sig för att inte återvända till Ponyville. I "Brotherhooves Social" går han för långt när han försöker vinna ett blått band med Apple Bloom på Sisterhooves Social, och det sägs att de två var väldigt nära när de var yngre. I samma avsnitt visar han sig ha känslor av underlägsenhet och försumlighet när Apple Bloom berömmer Applejack för hennes hjälteman och blir avundsjuk när Apple Bloom börjar spendera mer tid med henne av denna anledning. I " Crusaders of the Lost Mark" gråter han av glädje och stolthet efter att Apple Bloom fått sitt cutiemark.

Slumpartad wiki