Fandom

My Little Pony Vänskap är magisk Wiki

Enhörningsponnyer

257sidor på
denna wiki
Add New Page
Kommentarer3 Share

Enhörningsponny.png

Två enhöningsponnyer.

Enhörningsponnyer, eller ibland bara enhörningar, är en av de tre ponnytyper som finns i serien, de andra är jordponnyer och pegasusponnyer. Enhörningsponnyer är kända för att kunna utöva magi med sitt horn.

Fysiska egenskaperRedigera

Alla enhörningar har ett långt horn som sticker ut på pannan, vilket glöder när de använder trollformler. Generellt sätt är enhörningar inte lika starka som jordponnyer. Även om de förknippas med magi så är ett enhörningshorn starkt och skarpt nog för att ha vardagliga användningsområden. En enhörning i Cutie kallar använde spetsen på hornet för att smälla ballonger, och Twilight Sparkle använder den när hon rusar upp mot fiender vid flera tillfällen. Twilight och Rarity ses ofta använda sitt intellekt för att kompensera för sin brist på fysisk styrka, som när Twilight kommer på femte plats i Lövspringarloppe i Höstvädersvänner och Rarity övervinner sina kidnappare i En hund och ponny cirkus.

FramträdandenRedigera

Canterlot förefaller att vara en stad för enhörningar i dess korta framträdande, befolkat mestadels av enhörningar, med undantag från Hoity Toity och Prinsessan Celestias pegasusponnyvakter. Ponyville har sin andel av enhörningar, men enhörningar kan endast ses som servitörer i Applejacks besök till Manehattan. Och eftersom de saknar naturlig förmåga at gå på moln, är de inte närvarande i Cloudsdale.

EnhörningsmagiRedigera

This section is transcluded from the article magic. If you wish to edit this section, click here.

{{#lst:Magi|Enhörningsponnyer}}

Se ävenRedigera

ReferencesRedigera

Slumpartad wiki