Fandom

My Little Pony Vänskap är magisk Wiki

Järnviljan

257sidor på
denna wiki
Add New Page
Kommentarer0 Share

Järnviljan
Iron Will id.png
Typ Minotaur
Kön Man
Sysselsättning Självhjälp guru
Mer info
Röst Okänd

Järnviljan (originalnamn Iron Will) är en minotaur som medverkar i avsnittet Att sätta ner hoven. Han gjorde Fluttershy ond.

BakgrundRedigera

Han är en guru inom självhjälp som erbjuder folk kurser i bestämdhet, han hjälpte Fluttershy att bli bestämd efter att tidigare inte lyckats lösa konflikter på en marknad. Fluttershy blev nöjd efter kursen som gjorde att hon kunde behärska sig bland ponnyer, men hon blev för bestämd efter att en ponny övervattnade blommor, en brevbärare lade dit fel brev, en turist frågade vägen och ett samtal med Rarity och Pinkie Pie. Järnviljan kom till Fluttershys hem för att hon inte betalade kursen, men hon säger till Järnviljan att hon inte är nöjd. Järnviljan försökte övertala henne men bestämde sig att Fluttershy inte skulle betala och lämnade henne.

CitatRedigera

  • Stampa om du är trött på att vara mesar! Stampa om du är trött på att vara en dörrmatta! Stampa om du vill inte betala för det här seminariet! Jag skojar inte med er. Järnviljan är så säker på att ni kommer att hundra procent nöjda med Järnviljans bestämdhetsteknik, så att ni inte blir hundra procent nöjda så betaler ni INGET!

KuriosaRedigera

KällorRedigera

  1. Everfree Radio interview with Jim Miller (2012-08-31). Retrieved on 2012 augusti 31.
  2. Trevor Devall as guest. Stay Brony My Friends (2012-10-05). Retrieved on 2012 maj 8.

Slumpartad wiki