Fandom

My Little Pony Vänskap är magisk Wiki

My Little Pony: Equestria Girls

257sidor på
denna wiki
Add New Page
Kommentar1 Share

My Little Pony: Equestria Girls
Mane Six Equestria Girls.jpg
Premiär: 15 juni 2013
Skriven av: Meghan McCarthy
Se även
transkriptanspelningar
animationsmisstagspekulation
Avsnittsguide
Föregående
Ingen
Nästa
Rainbow Rocks (animerade kortfimer)

My Little Pony: Equestria Girls är en långfilm och den första baserad på TV-serien My Little Pony Vänskap är magiskt.

HandlingRedigera

Filmen utspelas efter händelserna i säsong 3, Twilight Sparkle och hennes vänner reser till Kristallriket eftersom Twilight ska bli krönt. En kväll när Twilight sover kommer en främling som byter ut hennes krona. Främlingen försöker smyga bort men Twilight och Spike blir väckta, dom jagar inkräktaren som visar sen vem det är. Främlingen råkar tappa kronan som åker in i en spegel när Twilight fångar henne men kommer undan. Nästa dag förklarar prinsessan Celestia att främlingen var Sunset Shimmer, en före detta elev som var olydig och ville följa sin egen. Prinsessan Cadence förklarar att spegeln som kronan och Sunset gick in i är en portal till en annan värld som är öppen under en begränsad tid. Twilight beslutar att gå in spegeln och Spike beslutar att också gå med och dom går in. En stund senare hamnar Twilight och Spike där Spike är en hund och Twilight är en människa. Dom har hamnat i närheten av en skola och undersöker var kronan kan vara.

PremiärerRedigera

Filmen hade världspremiär på Los Angeles Film Festival den 15 juni 2013[1]. I Sverige visades filmen första gången 21 september 2013[2]Nickelodeon, filmen släpptes senare på Netflix och på DVD.

UppföljareRedigera

Filmen fick en fortsättning i form av kortfilmer med titeln Rainbow Rocks och filmen My Little Pony Equestria Girls: Rainbow Rocks.

KällorRedigera

  1. My Little Pony Equestria Girls - 2013 Los Angeles Film Festival, läst 28 april 2015
  2. IMDb lista över premiärer

Slumpartad wiki