Wikia

My Little Pony Vänskap är magisk Wiki

Pinkie Pie

252sidor på
denna wiki
Kommentarer41

Pinkamena Diane Pie, oftast känd som Pinkie Pie, är en pegasus från Cloudsdale och en av huvudkaraktärerna i My Little Pony Vänskap är magisk. Hon ses oftast vid Glasskiosken, endera assisterar Herr och Fru Bake på jobbet, eller håller fester för olika ponnyer. Hon skriver och sjunger sånger, hon har ett husdjur som är en tandlös alligator kallad Gummy. Hon representerar skrattets ande.

PersonlighetRedigera

640px-Pinkie y la Gala
Pinkie Pie är en utåtriktad, energisk ponny som ofta talar och agerar i icke sequiturs. Hon har en kärlek till fester och har en tendens att arrangera dem på skoj. Pinkie Pie spelar många instrument och ofta sjunger sina egna sånger. Hon är känd för att vara en mycket busig och glad ponny. Hon är vän med Alla i Ponyville

uppväxtRedigera

Pinkie Pie växte upp i en grå gruvarbetarfamilj. Där "fanns det inget skratt, inget prat. Bara stenar." En dag fick hon plötsligt se något riktigt färgglatt, en regnbåge. Rainbows ljudbang Av det blev hon så lycklig, att hon fixade sin första fest. Hennes familj hade inte lett på lång tid, de hade svårt göra det, och Pinkie Pie blev säker på att de inte gillade det, innan de log strålande. Pinkie Pie fick sitt Cutie mark som är tre ballonger färgade blå och gula. Hon blev så sjukt lycklig över att hon äntligen hade fått sitt Cutie mark och bestämde sig för att ordna fler fester. Därefter blev hon den mest kända ponnyn i Ponyville och kröntes sedan till prinsessa.

Slumpartad wiki