Fandom

My Little Pony Vänskap är magisk Wiki

Vädra ut vintern (händelse)

257sidor på
denna wiki
Add New Page
Kommentarer0 Share

Vinter vädring - skottar tak.png

Ponyville's residents, participating in the Winter Wrap Up.

Eftersom naturliga processer i Equestria regleras av ponnyer (utom i Ständigt fria skogen), alla årstider behöver ändras manuellt. The Winter Wrap Up är den årliga verksamhetsrapporten för clearing vintern och ta in våren.

I städer som Canterlot, är magi används för att avsluta vintern. Emellertid var Ponyville startades av jorden ponnyer, som inte hade tillgång till sådan magi. Således krävs processen att ändra årstiderna gemensamma ansträngningar av hela befolkningen. Det blev en bindning händelse, så även efter enhörningar börjat lösa det, har tradition av att använda enbart manuellt arbete för att ändra årstiderna fortsatte &nbsp

Action så komplext som att ändra säsongen kräver exceptionella organisation. Alla ponnyer tilldelas ett av tre lag: väder, växter och djur. I den senaste vintern Wrap Up, var alla på sig en väst med färgen på laget.

LagRedigera

VäderlagetRedigera

Ledare: Rainbow Dash
Väst: Blå

Består främst av Pegasi, rensar väderlaget himlen av moln och låter solen värma upp marken. Tilldelade ponnyer avgår för att hämta fåglar som har flugit söderut för vintern. Flera jordsponnyer, Pinkie Pie är en av dem, är indelade på sjöns målskyttar, som skär isen som de åker skridskor på, vilket gör det lättare att bryta och att smälta isen.

VäxtlagetRedigera

Ledare: Applejack
Väst: Grön

Jordponnyer från anläggningen i laget ser till att Ponyville kommer att ha tillräckligt med mat under året. De rör bort snön från fälten, plogar dem, planterar och vattnar frön.

DjurlagetRedigera

Ledare: Twinkleshine (2011 toy name)
Väst: Brun

Djurlaget består mestadels av enhörningar, men även ponnyer från andra raser, framför allt Fluttershy, ses på laget. Laget väcker djur som sover på vintern, rensar upp deras hålor, och ser till att de har tillräckligt med mat att äta. Rarity fick i uppdrag att göra boet av politiken för de återvändande fåglarna.

OrganisationRedigera

Leader: Borgmästaren / Twilight Sparkle

I detta avsnitt hade de traditionella metoderna misslyckats för de senaste åren för ospecificerade skäl. Grälande och oundvikliga misstag som blev till stora problem på grund av brist på planering och samordning. Twilight Sparkle lånade hennes kunskaper till insatsen, hjälpte Ponyville föra våren i tid, tjäna titeln Lagorrganiserare, och en speciell jacka som består av färgerna i varje lag.

Slumpartad wiki