Fandom

My Little Pony Vänskap är magisk Wiki

Vilda djur

257sidor på
denna wiki
Add New Page
Kommentarer3 Share

My Little Pony Vänskap är magisk har en rad fantasidjur samt mer ordinära djur.

Prominenta varelserRedigera

Följande är en lista över mer framträdande varelser med i showen. Var och en av dessa varelser spelar en stor roll i handlingen i sina respektive avsnitt.

BasiliskRedigera

En basilisk gör ett framträdande i avsnittet Stirrmästaren. Fluttershy förklarar för Cutie Mark Crusaders att en basilisk "har huvudet av en kyckling och en kropp som en orm", och att de är skräckinjagande, farliga varelser. De har förmågan att förvandla varelser till sten med blicken.

BjörnRedigera

Stora och Lilla Björn är gigantiska magiska björnar med päls som ser ut som natthimlen, som förekommer i Skrytjägarna. Stora och Lilla Björnen är de största varelser som visas hittills i serien. Lilla Björnen är nästan lika stor som en vuxen drake, och Stora Björnen är många gånger större.

DiamanthundRedigera

De letar efter diamanter och har ett omfattande system av underjordiska gruvor, där vissa av de agerar som vakter och attackhundar medan andra hittar juveler.

DrakeRedigera

Andra drakar än Spike har presenterats i serien, två vilda drakar har framträtt i avsnitten Drakblyg och Uggle-slutet gott, allting gott hittils, en röd och en grön. De verkar dela samma karaktärsmodell.

HydraRedigera

Hydran är bosatt i Froggy Bottom Bog, och är med i episoden Känna Pinkie-skarpt. Den har fyra huvuden på långa ormliknande halsar och en stor, orange, drakliknande kropp, med bara två ben och utan vingar. Den är insvept i en illaluktande gas som stiger upp ur kärret. Innan den jagar ponnyerna, gav den ifrån sig ett rytande och slickade sina läppar på ett hungrigt sätt. Huvudena visar ibland olika uttryck och kan till och med skratta åt varandras missöden.

MantikoraRedigera

Mantikoran har kroppen av ett lejon, en skorpion svans, och ett par vingar. Den var påträffades i Vänskap är magisk, del 2, uppjagad av Nightmare Moon som ett hinder för Twilight Sparkle och hennes vänner i deras resa för att hitta Harmonins element.

ParasitävlorRedigera

Parasitälvor är gräshoppor-liknande varelser som först dyker upp i Århundradets svärm. I början av avsnittet, mötte Fluttershy en liten, söt, insektsliknande varelse. Även om de ser söta ut, visar de en glupsk aptit, äter vad som helst i sikte, många gånger större än deras storlek.

SjöormRedigera

Sjöormen har en lång, ormliknande kropp, som påminner om en asiatisk drake, med lila fjäll och orange hår, ögonbryn och mustasch. Han framträder i avsnittet Vänskap är magisk, del 2

Övriga djurRedigera

Motsvarigheter till både vilda och tama djur är synliga i Ponyville, med förmodligen den största variationen skildras i avsnittet Vädra ut vintern. Dessa djur visas endast tillfälligtvis, med en liten roll eller framträdande.

  • Ankor visas i Den avspisande gripen när Fluttershy leder dem över en väg och krockade sedan med Gilda. Ankor har också varit med i Cutie Mark krönikorna, och igen av Fluttershy som leder dem över en väg och blir nästan påkörd av Scootaloo.
  • Bin gör flera framträdanden genom serien, oftast förknippas med ett hängande bo.
  • När de simmar djupt i en lokal sjö under Succéshoware, Cutie Mark Crusaders blir bort jagade av en stor bläckfisk. Även om dess enda synliga öga verkade arg, var den inte särskilt aggressiv och attackerade inte fölen.
  • Bävrar syns i Cutie Mark krönikorna.
  • Det är två ekorrar, i olika hålor, väckta under sången i Vädra ut vintern.
  • Hoppande fiskar framträder i flertal avsnitt. Riktiga fisk hoppar oftast upp ur vattnet för att antingen kringgå hinder eller undvika rovdjur. Fisk ses i Den avspisande gripen sticker sina huvuden ur vattnet och närmar Fluttershy, som står på stranden.
  • Fjärillar ses normalt flygande omkring i de flesta avsnitt, ibland används fjärilar för att täcka övergången till en ny scen.
  • Fladdermöss syns i Vädra ut vintern efter att blivit skrämda av Twilight Sparkle.
  • En flamingo är sedd i Fluttershys fantasi i Biljettballaden.
  • Serien visar en mängd olika fåglar som lever i Equestria. Vissa tar efter verkliga fågelarter, medan andra är mytiska varelser.
  • Grisar är matade av Cutie Mark Crusaders i Succéshoware.
  • Grodor, som visas i Känna Pinkie-skarpt, verkar glada och fåniga.
  • Igelkottar blir väckta i Vädra ut vintern.
  • Trots köttätare i den verkliga världen, ett par illrar var mycket glada över att få en korg med grönsaker i Vädra ut vintern. Fluttershy ger också fisk till ett liknande par, mer passande deras kost.
  • Ett par jordekorrar visas snabbt i början av Drakblyg.
  • Ett stort antal kaniner kan ses i Äppelpengssäsong.
  • Katter an höras tjutande i bakgrunden när objekt eller ponnyer kraschar.
  • Kor är en stor inhemsk ras, och många av dem är bosatta i en lada i Skrytjägarna. Skenande kor var med i Äppelpengssäsong.
  • Kängurus, och apor är vilda djur vid den Stora galoppgalan.
  • Maskar är med i Äppelpengssäsong och Drakblyg. Applejack lade några daggmaskar till "baked bads" som hon och Pinkie Pie skapade, och Fluttershy kastade en trio av maskar till en trio av väntande fåglar och då, eftersom hon bar dem i munnen, spottade och rodnade.
  • En mula visas i en enda scen i serien som ett skämt, i Äppelpengssäsong.
  • Fluttershy tog hand om en rullstolsbunden mus i En fågel i hoven.
  • Ett par vita möss.
  • Twilight Sparkle väcker omedvetet ett näste med ormar i Vädra ut vintern, och hoppar senare upp i ett träd när Fluttershy väcker ett annat näste med ormar.
  • Fluttershy besöker en lya i avsnittet Vädra ut vintern, hem till ett par små piggsvin. Så snart de vaknar spelar de ur det gamla skämtet att sticka varandra med sina taggar vid en kram.
  • Twilight Sparkle avslutar sin misslyckade försök att hjälpa Fluttershy i Vädra ut vintern genom att möta en familj av skunkar.
  • När isen smälte kunde sköldpaddor ses simmande i en damm i Vädra ut vintern. En sköldpadda syns i Den avspisande gripen som närmar Fluttershy medans Pinkie Pie och Rainbow Dash förbereder ett spratt.

Slumpartad wiki